tisdag 4 mars 2014

Äldre damer?

Min bil är paj. Det är trist, mycket trist för jag är beroende av den. Den särskilda anpassningen som gör att jag kan köra den har lagt av. Den bara inte fungerade en dag när jag skulle hem från jobbet. Nu står den där i garaget - på jobbet - och väntar på att bli lagad. Jag var nere och klappade på den idag när jag var där...

Hur jag kom dit? Fick låna Mannens bil och låta någon annan köra. Det gick bra, men nu hade jag ju ingen parkeringsplats för där står ju min bil. Var ute lite extra tidigt eftersom jag skulle hålla i ett möte som började klockan nio. Anlände halv dito till den Stora parkeringsplatsen och skulle bara lösa parkeringsbiljett.

Men se det var inte meningen att det skulle gå på räls - tror jag är inne i en period av dåligt "flöde".

Automaten fungerade inte. Flera parkerare stod runt omkring några ringde, några hämtade hem lämplig app till mobilen, någon utropade förtvivlat - Jag har ingen sån mobil!

Då hör jag en ung tjej komma fram i telefonen till parkeringsbolaget. Hon beskrev den kaosartade situationen i vilket sammanhang hon i en bisats nämner att - Här står också flera äldre damer som har problem med detta med appar och sånt! Konstigt tänkte jag, jag såg bara EN äldre dam...?

Jag hämtade hem appen, betalade och rusade upp på jobbet - lite senare än jag hade tänkt mig - men parkeringsavgiften var betald. Fiffig lösning det där med appar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar